El Big Data en el 2020, els propers anys i tendències

Sabíeu que la societat actual és capaç de produir més dades en 2 dies més que segles d’història? Gairebé sense adonar-nos produïm centenars de dades diàriament només navegant per Internet. Si no volem que el futur ens enxampi desprevinguts presta atenció a les següents Tendències Big Data i ¡a triomfar!

El Big Data, Small data o l’Anàlisi de Dades s’ha fet un lloc en molts sectors professionals fins tornar-se una eina fonamental en el nostre dia a dia. Però realment sabem com afrontar tots els reptes i desafiaments que suposa el Big Data?

Sens dubte 2019 ha estat un gran any per al Big Data i seguirà el seu desenvolupament durant el 2020, les noves tecnologies han permès consolidar l’ús d’eines i estratègies d’aquest àmbit i podem veure com el Big Data Analytics és una pràctica més de l’Business Intelligence i un valor diferencial de la competència.

Tendències Big Data en el 2020

Des d’AvanzaNT abans començar volem ressaltar una frase d’el director d’IOT i Transformació Digital a Cisco Espanya, Antonio Conde, per entendre la quantitat de valor que posseeix el Big Data: “Les dades són ‘el nou petroli’, s’estan convertint en peça clau de la societat i l’economia “.

Això és així perquè la dada és el nou valor a gestionar per part de les organitzacions de tot tipus. Les empreses estan buscant capacitats pel que fa a la captura, emmagatzematge i processament de la dada, i aquelles que ho aconsegueixin hauran arribat un avantatge sobre la seva competència, és el que s’anomena Avantatge Analítica. Aquelles empreses que aconsegueixin les anhelades avantatges analítiques podran dir, llavors sí, que són veritables empreses Data Driven, empreses centrades en el valor de la dada.

Pretensions del Big Data en 2020

El 2020 podrem veure funcionar tots els avenços que el Big Data ens ha promès aquest any. Una de les prioritats per a les empreses és la gestió de dades i recursos integrant múltiples tecnologies base.

La Intel·ligència Artificial ha estat creada per facilitar la presa de decisions mitjançant algoritmes complexos que donaran les múltiples respostes sobre les decisions a prendre.

Data Strategy és el nom de l’estratègia que les empreses estan adoptant per començar les seves accions sobre la dada. Cal començar per l’estratègia i no per la dada, és a dir, cal tenir una visió de futur sobre el que les empreses volen convertir-se, i cal fer-se les preguntes adequades, sobre les quals no tenim respostes i que les dades ens poden ajudar a aconseguir-les.

Una altra demanda dels negocis és que el Big Data sigui capaç d’anticipar-se a les necessitats i demandes dels consumidors. La presa de dades obre un ampli ventall de possibilitats en la personalització del producte o servei cap al client.

I finalment el Blockchain que està evolucionant ràpidament, aquesta tecnologia ofereix una gran capacitat de transacció i manteniment de registres que poden servir com a base per a altres aplicacions potencials com la salut, la distribució de mitjans, l’Administració Pública i les cadenes de subministraments.

Big Data, el perfil més demandat

Actualment, el professional expert en Big Data s’ha convertit en un dels perfils professionals més demandats, però també en un dels més difícils de cobrir. Això es deu al fet que representen un 10’11% de l’total, segons l’informe de EPYCE 2017: Posicions i Competències més demandades. D’altra banda, trobem també dificultats per part de les empreses per cobrir els llocs d’enginyers informàtics. Aquests representen el 5’85% i supera el perfil de Big Data en demanda.

Davant d’aquest paradigma i a l’increment de la integració de les noves tecnologies en el nostre dia a dia, està causant que les escoles de negoci i universitats vegin afectats els seus programes, havent d’implementar nous models d’aprenentatge i aportant noves formacions en Big Data per cobrir aquesta demanda. Moltes escoles han llançat el Màster en Business Intelligence i Data Science amb el qual aprendre les competències de el futur.

L’estudi també ha revelat que, al costat de la demanda de perfils de Big Data, també es troben els operaris de fàbrica amb certes capacitats digitals. Aquests estan seguits pels perfils comercials, però, les empreses tenen problemes per trobar perfils de comercials digitals i que cada vegada seran més demandats.

Però l’informe, no recull només els perfils més demandats en Big Data, sinó també, les habilitats més demandades per les empreses. Aquestes són; iniciativa, capacitat de treball en equip i flexibilitat. Pel que fa a perfils més sènior, els encarregats de captar i seleccionar talent busquen a persones amb capacitat de lideratge. Una altra capacitat fonamental i de la qual no podem oblidar-nos són els idiomes, sobretot l’anglès.

De nou veiem com el mercat busca un equilibri en les competències dels perfils més buscats. Disposar de competències toves com la comunicació i la creativitat, juntament amb competències específiques de cada tecnologia asseguren una carrera professional brillant.

Deja un comentario

Archivado bajo Big Data

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s