Com treure el màxim profit als Grups de LinkedIn

Aprèn a Esprémer els Grups de LinkedIn

Els grups són una de les grans bases de LinkedIn, i tot i així són desconeguts per a molts dels seus usuaris, que es limiten a compartir actualitzacions de tant en tant en el seu perfil. No obstant això els grups poden obrir-nos les portes a nous contactes, i per tant a nous negocis. Segueix aquests consells per esprémer els grups de LinkedIn.

 

Selecciona els grups més adequats per als teus interessos

Abans d’unir-te a un grup examina el nombre d’usuaris i les últimes converses. Això et donarà una idea del moviment que hi ha al grup, i els temes que es discuteixen. Descarta els grups en què no vegis activitat.

 

Presenta’t

No és obligatori, però sempre és bona idea presentar-se al unir-se al grup i explicar a què et dediques i quins son els teus interessos. És una forma de començar a desenvolupar els teus primers contactes.

 

Comença comentant i recomanant

Abans de proposar nous temes de debat, et recomanem que participis en converses que hagin iniciat altres persones. Hi ha dues opcions:

  • Recomanar, l’equivalent al ‘M’agrada’ de Facebook
  • Comentar 

De vegades, un simple agraïment pot ser suficient com comentari, però no t’acostumis a fer això sempre perquè en realitat no aporta res a la conversa.

 

Comparteix contingut propi i aliè

En general no és bona idea que comparteixis només contingut propi, sobretot si és de forma molt freqüent. Això podria donar la sensació que estàs en el grup per promocionar-te d’una forma descarada, no per aprendre i aportar. Alterna continguts que hagis creat tu mateix, amb altres desenvolupats per altres persones, destacant els valors del material que vas a compartir.
Si no saps bé quin tipus de publicacions compartir, mira els debats que més participació han generat, això et donarà algunes pistes.
Finalment, contesta i agraeix a tota persona que participi en les teus debats.

 

Fes créixer la teva xarxa professional

Quan portis un temps participant en un grup de LinkedIn és possible que siguis capaç d’identificar persones influents. Aleshores és moment de passar a l’acció i enviar invitacions a aquestes persones.
Compte, no tenen per què recordar-te, encara que hagi participat en algun dels teus debats. És molt important que no enviïs la invitació estàndard i que personalitzis el missatge, al·ludint al grup en què tots dos participeu i algun tema d’interès comú. Així serà més probable que rebis una resposta positiva.

 

Mantingues aquesta rutina en el temps

No tots els grups de LinkedIn van a donar-te els mateixos resultats. Pots anar deixant aquells que no han resultat com esperaves, i concentrar-te en els que sí que t’aporten beneficis.
És important que facis publicacions amb regularitat en els grups. Utilitza un calendari o uns recordatoris perquè no se’t oblidi.

Anuncios

Deja un comentario

Archivado bajo Marketing 2.0, Redes Sociales

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

w

Conectando a %s