Google fa un intel.ligent pas més enllà al correu electrònic amb Inbox

Té 10 anys sobre les seves espatlles i és un dels serveis de correu electrònic més populars del món, però sembla que Gmail s’ha quedat irremeiablement “antic”.

Plena a vessar de correus (factures, actualitzacions de les xarxes socials, “recordatoris”, etc.), la safata d’entrada de Gmail s’ha convertit en un autèntic caos a mesura que avançava la nova era digital, sobretot en el irremediablement estressant món mòbil.

Per això, i conscient d’aquesta caòtica realitat, Google s’ha proposat reinventar la clàssica i “liosa” safata d’entrada i el resultat de la “inventiva” del gegant d’internet és Inbox, batejat com “el correu electrònic de la propera generació” per la companyia de Mountain View.

Inbox, la nova criatura de Google, és “filla” del mateix equip que en el seu dia va donar a llum a Gmail. Es tracta bàsicament d’una safata d’entrada renovada i pensada perquè l’usuari pugui treballar amb ella connectant-se fonamentalment al seu smartphone.

Entre les nombroses funcionalitats d’Inbox destaquen els anomenats agrupaments o “bundles”, que permeten l’agrupació de correus d’una mateixa temàtica, els destacats o “highlights”, que mostren a l’usuari la part més important dels seus correus electrònics (números de telèfons, imatges, estat dels vols, etc.), i els recordatoris o “Reminders”, que integren també els recordatoris de Google Now i donen a l’usuari l’opció d’afegir els seus propis recordatoris en una posició destacada a la safata d’entrada.

Altres funcionalitats destacades d’Inbox són els ajuts o “assists”, que simplifiquen la realització de tasques vinculades a l’ús del correu electrònic (si l’usuari escriu, per exemple, un recordatori per trucar a un establiment comercial, Inbox posa a la seva disposició el nombre de telèfon de la botiga i el seu horari d’obertura), i el servei posposar o “snooze”, que planifica els missatges o recordatoris perquè tornin a la safata d’entrada quan millor li vingui a l’usuari.

images

Al principi, Inbox estarà únicament disponible per a telèfons Android i iOS, encara que els usuaris del navegador Chrome en PC o Mac també podran accedir a aquest servei.

Encara que utilitza el compte de Gmail de l’usuari com a base, Inbox funciona de manera independent, de manera que l’usuari podrà alternar la utilització de les dues eines.

Si vols provar Inbox, necessitaràs invitació per accedir a aquesta nova funcionalitat. Els nous usuaris d’Inbox reben més invitacions per compartir-les amb els seus amics i coneguts. De tota manera, és possible enviar un correu a inbox@google.com perquè Google ens inclogui a la llista d’espera mentre disposem de més invitacions.

Anuncios

Deja un comentario

Archivado bajo Software

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s