Els avantatges del lloc de treball digital

Els individus no deixen de ser consumidors quan van a treballar. En realitat, continuen fent eleccions de consum en el seu lloc de treball, com a eines de programari o dispositius que els ajudin a incrementar la seva eficiència “.

images

Així es refereix el vicepresident de Gartner, Matthew Cain, una figura coneguda com “el consumidor de negocis”, que està íntimament relacionada amb el que per a la empresa analista constitueix una de les actuals grans oportunitats per al món de l’empresa: el lloc de treball digital.

“Des de l’arribada dels PC i Internet, els usuaris han tingut una influència cada vegada més gran en l’estratègia IT de les empreses”, afirma Cain, que, no obstant, reconeix que l’entorn tecnològic de negocis i l’entorn tecnològic de consum han estat tradicionalment separats per motius culturals i de seguretat.

“No obstant això”, assenyala, “tot això ha de ser revisat, ja que, per a moltes organitzacions, abraçar un entorn tecnològic més orientat al consum pot ser no només beneficiós, sinó també transformador”. I és en aquest procés en el qual les empreses han d’avaluar la creació de llocs de treballs digitals.

Quins són els avantatges del lloc de treball digital? Per a Gartner, n’hi ha nou:

– Aprofitar el potencial de noves formes de treball com el crowdsourcing, el networking o els microtreballs.

– Utilitzar el bagatge tecnològic adquirit pels empleats, associats i clients com a consumidors.

– Les tecnologies permeten incrementar la productivitat de grups de treball que es reuneixen des de diferents punts del planeta com si es trobessin a la mateixa sala.

– El lloc de treball digital augmenta el retorn de la inversió en les noves tecnologies.

– Flexibilitzar els llocs de treball augmenta el compromís dels empleats.

– Agilitza i millora les pràctiques com el treball compartit, la cooperació en la resolució de problemes, la investigació i l’atenció al client.

Estimula la creació de coneixement i ajuda a reutilitzar i reciclar capacitats.

– Genera una cadena de producció més informada.

– Ajuda a unificar i alinear les estratègies dels diferents equips de treball.

¿El final del BYOD?
Des Gartner també es refereixen a tendències com el BYOD (bring your own device) o el BYOA (bring your own application), orientades, en principi, a la creació de llocs de treball digitals però enfocades, segons la seva opinió, únicament als consumidors , i no al desenvolupament de l’entorn de treball.

En aquest sentit, alguns experts fora de Gartner s’han referit al recent acord entre Apple i IBM per construir més de cent aplicacions que siguin solucions d’empresa exclusives per a iPhone i per a iPad com un punt d’inflexió en aquesta tendència. Qui voldrà portar el seu mòbil a l’oficina si a l’empresa li donen un iPhone?, Es pregunten alguns analistes.

Anuncios

Deja un comentario

Archivado bajo Business 2.0, Social Media, Software

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s