Felicitats Barcelona!!! MWC 2014

 Mobile World Congress Barcelona 2014

Els grans nombres del GSMA

Molts dels que assisteixen habitualment al GSMA Mobile World Congress el defineixen pel seu nom, com un congrés, però les dimensions que ha adquirit després de diverses edicions fan igualar a altres esdeveniments que també porten aquest nom. La seva grandària i repercussió a nivell mundial és descomunal i per tant també ho són tots els números que s’amaguen darrere del seu funcionament. En una pinzellada molt general, només dient que l’MWC 2013 van assistir unes 72.000 persones de 200 països i que hi va haver 1.500 empreses expositores en 94.000m2 de superfície, ja ens fem una lleugera idea de la seva mida.

Posar en marxa un esdeveniment d’aquestes característiques no és gens senzill. Tan sols muntar totes les infraestructures necessàries són 12 dies complets (i 5 per al desmuntatge) i en aquestes tasques participen unes 6.000 persones, pertanyents al voltant de 700 empreses. El MWC Barcelona 2014 empra 1.500 persones durant els dies de congrés.

Molts es preguntaran el per què de la celebració d’un esdeveniment d’aquesta magnitud a Catalunya, però el cert és que l’ús de smartphones entre la seva població és del 63,2%, una de les més altes dins de la Unió Europea i per davant de països com el Regne Unit, França o Alemanya. Per tant, podríem dir que l’ecosistema que troba el MWC a Catalunya, i en concret a Barcelona, és d’allò més propici: de les 1.500 empreses que van participar el 2013 en el MWC, 77 eren catalanes. En l’edició de 2014, aquesta xifra augmenta fins a les 90 empreses catalanes.

Un esdeveniment d’aquestes característiques genera molt ressò mediàtic i no és d’estranyar que en la passada edició hi haguessin 3.400 periodistes acreditats, dels quals 2.700 (el 79%) eren internacionals. Això va suposar una repercussió de 1.000 aparicions en premsa escrita, 270 en ràdio i més de 300 a la televisió, incloent prestigiosos canals com CNN, Bloomberg, BBC o CNBC. Si passem als mitjans online els números es disparen fins als 47.000 impactes i 100.000 tweets diaris, la qual cosa evidentment va fer que el Mobile World Congress fora trending topic mundial.

Un altre aspecte curiós del MWC és que els assistents mengen cada dia de mitjana 35.000 entrepans (el de pernil serrà és l’estrella ) , 40.000 cafès i 25.000 peces de pastisseria , dels quals 5.000 són croissants. Per poder servir tot aquest menjar, un total de 15 tones de menjar servides en 4 dies.

A Gastrofira (Fira de Barcelona disposa d’unes cuines centrals) son capaços de servir 20.000 àpats diaris amb una àmplia oferta entre les quals es troba el menjar asiàtic , hindú o tex-mex, però també la vegetariana, kosher o halal. Qualsevol assistent al Mobile World Congress Barcelona trobarà alguna cosa del seu gust entre tanta varietat.

I a tot això el MWC 2014 serà l’esdeveniment més gran organitzat a la història amb emissions netes de carboni. A que no sona fàcil ?

Felicitats Barcelona, per seguir sent una de les capitals mundial!

 

Anuncios

Deja un comentario

Archivado bajo Mobile World Congress

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s