Solidaritat i Twitter: cada vegada més unit

Aquest mes, Twitter ha llançat el seu nou servei Twitter Alerts, que permet als usuaris subscriure’s a alertes emeses per ONGs i organismes governamentals durant emergències, desastres naturals o en circumstàncies en què els mitjans de comunicació tradicionals no estan disponibles. Els missatges s’envien directament al telèfon mòbil del subscriptor mitjançant SMS i notificacions push, a més a més de publicar-se en el timeline de l’usuari amb un disseny específic i el hashtag #alert.

De moment , només poden oferir aquest servei d’alertes unes 100 ONGs i institucions dels EUA, Japó i Corea del Sud, encara que Twitter assegura que anirà expandint a més institucions i a més països.

Twitter consolida així el seu paper com a canal de sensibilització i difusió d’informació en emergències i campanyes solidàries. Un paper molt present, a més a més, a Espanya, un dels països en què les organitzacions socials reben més suport a través d’aquesta xarxa social. Un exemple : Greenpeace Espanya acumula més de 447.800 seguidors, enfront dels 69.375 de Greenpeace UK, els 173.000 de Greenpeace França i els 87.800 de Greenpeace USA.

Ara bé, fins a quin punt pot Twitter convertir aquesta “solidaritat 2.0” en fets tangibles? Heus aquí dues campanyes inspiradores.

#TheWorldNeedsMore. És el hashtag de la campanya que les Nacions Unides ha llançat el 19 d’agost d’aquest any per commemorar el WorldHumanitarian Day i recaptar fons per als seus programes al tercer món. Com? Mitjançant un “marketplace” de paraules patrocinades, entre elles: #happiness, #inclusió, #dialogui, #dreams, #education, #Healhcare, #equality… Cada vegada que es comparteix un missatge a Twitter ( i Facebook ) amb el hashtag #TheWorldNeedsMore i una paraula patrocinada, l’espònsor dóna un dòlar. A més, els particulars poden patrocinar directament una paraula mitjançant pagament amb PayPal. Fins al moment, s’han compartit ja 1.167.549 tuits amb els hashtags.

#MedulaParaMateo. Al voltant d’aquest hashtag (i el seu equivalent per parla anglesa #M4M) gira la campanya que el 19 de juliol va posar en marxa la família de Mateu, un nadó malalt de leucèmia, per conscienciar sobre la necessitat de fer-se donant de medul·la. En menys d’un dia #MedulaParaMateo es va convertir en Trending Topic amb més de 40.500 tweets i amb una exposició a més de 12 milions d’usuaris, i els webs www.medulaparamateo.com i http://www.marroformathew.com han superat ja el milió de visites. L’1 d’agost, l’Organització Nacional de Trasplantaments (ONT) va emetre un comunicat en què advertia que “La probabilitat de trobar un donant, mitjançant crides massives és molt petita”. No obstant això, fa tot just uns dies, el 25 de setembre, l’ONT va publicar una altra nota de premsa en què assegurava que havia registrat un augment del 22% en el nombre de nous donants de medul·la òssia, amb un total de 19.075 en els vuit primers mesos de l’any.

Des d’Avanza New Technologies creiem que sí serveixen realment per a alguna cosa les campanyes solidàries a Twitter!

Anuncios

Deja un comentario

Archivado bajo Redes Sociales, Social Media

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s