Eina de comunicació per a l’empresa: Blog corporatiu

En aquesta entrada parlarem d’una de les eines de comunicació que pot emprar l’empresa. Ens centrarem en el Blog com a element de comunicació corporativa. Molt s’ha parlat de les bitàcoles, que si bé van néixer amb una finalitat de diari personal, actualment ofereixen moltes possibilitats per explotar a l’empresa.

El blog a l’empresa, avantatges i beneficis

Un espai de contingut que s’actualitza de forma periòdica és un blog, de manera que per a una empresa pot convertir-se en el mitjà idoni per comunicar novetats, dades sectorials, noves iniciatives en l’organització, projectes, etc. A diferència d’una web que el contingut és de caràcter més estàtic, un blog té un caràcter dinàmic que atorga una sèrie d’atributs a la marca d’empresa:
• Actualitat
• Innovació
• Proximitat
• Transparència
• Proactivitat

Una de les principals avantatges del blog com a eina de comunicació és la seva capacitat d’adaptació a qualsevol tipus d’empresa, sigui de grans dimensions o una pime. Tot tipus de negoci és susceptible de poder explicar alguna cosa d’interès a través d’una bitàcola corporativa.

Entre els principals beneficis per a l’empresa, el blog ajudarà al posicionament web, a construir la imatge que vol transmetre, a disposar d’un canal de comunicació amb els seus clients i a incrementar la visibilitat dels seus productes i serveis.

¿De veritat la meva empresa necessita un blog?

La utilitat d’un blog en una organització, com passa amb qualsevol acció que vulguem emprendre, dependrà de que tinguem clar per què ho anem a implementar en la nostra comunicació corporativa, quins són els objectius i com ho portarem a terme. És a dir, tornem al punt que sempre aconsellem plantejar des de l’inici: l’estratègia.

Formi part o no d’una estratègia global de comunicació i màrqueting en l’empresa, la decisió de tenir un blog ha d’estar sustentada en una reflexió prèvia. Per això, ens hem de fer una sèrie de qüestions que ens ajudaran a enfocar la seva construcció:

– ¿Per què vull el blog?

– Qui serà el lector del blog?

– Quin contingut puc oferir que sigui d’interès per als possibles clients?

– Tinc capacitat per mantenir una periodicitat a llarg termini?

– Com vaig a fer el seguiment del dia a dia?

– Qui serà el responsable o responsables de la creació de contingut i gestió del blog?

Quan decidim que la nostra empresa ha de tenir un blog, quins passos hem de seguir?

Gràcies a les preguntes anteriors donar els passos per la senda adequada serà més fàcil, i es poden resumir en els següents:

1.Planificació:

a.Definir el(s) objectiu(s), com ara: atraure trànsit al nostre web, incrementar el temps de visita, aconseguir més visibilitat, posicionar la nostra marca d’empresa, construir una imatge corporativa…).
b.Decidir quin contingut i estil anem a compartir a través del blog.
c.Definir les paraules clau o keywords relacionades amb el nostre negoci per optimitzar el contingut des d’un punt de vista SEO.
d.Concretar el calendari editorial, en quant a dates de publicació, periodicitat, autors…

2.Desenvolupament:

a.Compra de domini propi per al blog o allotjament dins de la pròpia pàgina.
b.Utilització d’un gestor de contingut, com WordPress o Blogger (nosaltres recomanem WordPress).
c.Elecció del disseny, ja sigui un tema gratuït en el propi gestor de continguts o de pagament en alguna de les plataformes que venen plantilles preconfigurades.

3.Mantenimient:

a.Publicació de contingut periòdic segons el que hàgim marcat al calendari editorial.
b.Gestió dels possibles comentaris.
C.Manteniment de la pròpia plataforma de continguts emprada.

Aquest seria l’escenari bàsic a l’hora de tenir el nostre propi blog d’empresa des del punt de vista de comunicació corporativa. En el cas de plantejar-ho com a eina de màrqueting, entrarien en joc molts més elements, amb estratègies concretes de màrqueting, linkbuilding, intercanvi de contingut entre blogs, publicitat, etc…

Des d’Avanza New Technologies t’animem a que comencis a pensar en el blog corporatiu de la teva empresa!

Anuncios

Deja un comentario

Archivado bajo Business 2.0, Marketing 2.0, Social Media, Web 2.0

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s