Preguntes prèvies a l’estratègia de xarxes socials en les pimes

Recordant els passos bàsics a tenir en compte a l’hora plantejar endinsar-nos en la web 2.0: escoltar, planificar, conversar, mesurar i ajustar, que en algun altre post AvanzaNT ja ha comentat, tindrem certes preguntes que fer-nos a la nostra empresa abans de dur terme la primera acció.

Per què vull estar en xarxes socials?

Depèn de l’activitat de l’empresa, la raó per tenir presència serà una o altra. Això marcarà l’objectiu de l’estratègia, que podrà ser donar a conèixer el nostre servei, vendre els nostres productes, guanyar la confiança del potencial client, reputació o branding, etc. Ja s’ha parlat molt de la necessitat de conèixer la nostra motivació, estar per estar no funciona, però encara segueix sent una pràctica no tan habitual com caldria.

Conèixer el terreny?

Igual que en el llançament d’un nou producte o servei es posen en marxa certes accions, com ara estudis de mercat, testeig de productes, enquestes a clients, anàlisi de bases de dades pròpies …, el nostre pas a la web social vindrà marcada per alguna cosa semblant, l’escolta. No anem a tirar-nos a la piscina sense saber si hi ha aigua, de manera que dedicarem un temps a estudiar què es diu a la Xarxa, quan, qui, com i on. Serà el nostre estudi de mercat 2.0.

Tinc clar quin és el meu públic?

Això forma part de l’estratègia de màrqueting de l’empresa. Saber a qui ens adrecem és molt important per decidir què dir, com i on. A més, aquest pas ens ajudarà a esbrinar si el meu client està a Internet (molt important; encara que sembli mentida hi ha empreses que no ho han tingut en compte).

On vaig a comunicar?

No tots els espais de comunicació són iguals, ni tampoc els formats de contingut. Podem tenir un blog,perfils en xarxes socials generals com Facebook o Twitter, contingut en vídeo, fotografia, text, àudio … Les possibilitats són moltes i, per descomptat, no cal ser a totes perquè la nostra estratègia vagi bé. Això sí, cal tenir molt clar que la nostra presència necessitarà dedicació perquè sigui activa i vegem resultats.

Què vaig a comunicar?

Tornant al pla de comunicació de l’empresa, l’estil, to i missatge anirà en línia amb la nostra identitat empresarial. El contingut que anem a compartir en els mitjans socials, sigui propi o referenciat, anirà en sintonia amb aquesta identitat. És convenient marcar-se un pla editorial, en el qual es defineixi la periodicitat de publicació, les fonts que anem a consultar, i informació que es generarà.

Amb quins recursos disposo?

Finalment, hem de ser conscients d’implementar tot això suposarà temps i dedicació. Llançar-se a xarxes socials implica estar actiu, generar contingut constantment, conversar amb usuaris que segueixin la marca, i a més, fer un seguiment analític que ens permeti esbrinar si els nostres passos van ben encaminats.

A primera vista tot això pot semblar una mica complicat, però no tant si ho enfoquem de la següent manera: quan una empresa decideix llançar-se a les xarxes socials, ha de prendre aquestes preguntes com una part més de la seva estratègia global de màrqueting i de comunicació. És a dir, si per a aquesta última l’empresa va haver de plantejar determinades qüestions, en l’estratègia de xarxes socials ho haurà de fer també. Des d’aquest punt de vista, tot es veurà més senzill.

Anuncios

Deja un comentario

Archivado bajo Business 2.0, Redes Sociales, Social Media

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s