En quantes xarxes socials he d’estar?

En totes les que “puguis” i creguis que et convinguin després d’analitzar-les, en una o dues o tres o quatre o més …. i fixa’t bé que hem remarcat “puguis”. Si et fas aquesta pregunta i les teves necessitats són de tipus personal, per seguir a amics, per retrobar-ne d’antics, per lligar, trobar companys esportius, etc., prova en les que més t’agradin o en xarxes especialitzades; però si els teus propòsits són professionals o de negoci, has de tenir més cura. Depèn dels teus objectius o activitat, de la capacitat que tingues de gestionar-les, de la mida de la teva empresa, de l’experiència en màrqueting en xarxes socials, etc. Et recomanem que estiguis en la o les què puguis estar i gestionar, però no només estar per estar, sinó estar-hi eficaçment, és a dir, tenir un pla d’actuació i seguir-lo.

No has d´obrir comptes en totes les xarxes socials que t’agradin sense analitzar-les abans, estar segur de tenir temps i recursos per dur-la amb èxit. Un dels errors més comuns és obrir comptes en diverses xarxes i al cap d’un temps deixar-les en l’oblit, no actualitzar, no respondre als usuaris, etc. Si cal, ja sigui perquè no tens el temps o la capacitat econòmica per contractar professionals que t’ajudin, només tria una o dues xarxes, prova, experimenta i amb el temps decideix tenir presència en altres. Si ja tens experiència gestionant comunitats online o xarxes socials, sabràs que per tenir èxit en elles és necessari invertir molt temps i recursos (humans i econòmics). Això que diuen per aquí que “estar a les xarxes socials és gratis i fàcil”, no és del tot cert.

Les plataformes són gratuïtes, per exemple, no has de pagar per tenir un compte o una pàgina de fans a Facebook o un compte a Twitter o un compte de Google +, però si es tracta de gestionar una marca empresarial, es necessita invertir en el personal que les gestionarà, i es necessiten moltes hores d’estudi, investigació, monitorització, planificació, per aconseguir crear bones comunitats on tant l’empresa o negoci com els fans o seguidors, convisquin feliçment.

Has de tenir en compte que mentre més xarxes socials utilitzis, més temps necessitaràs per mantenir-les actives o dinamitzades. En el cas de comptes o perfils per a negoci o empresa, la majoria de les xarxes t’obliguen a tenir-les separades del teu perfil personal, les seves polítiques d’ús indiquen que s’han d’usar els perfils personals per “persones” i comptes o perfils comercials per a negocis o empreses.

Avanza New Technologies et detalla algunes de les xarxes socials més conegudes segons temàtiques.

Com en la vida real (offline) formem o pertanyem a grups o comunitats per relacionar-nos i socialitzar: grup d’oratòria, de lectura, d’estudi, de cinema o esport, de fans, voluntariat, etc. A Internet passa el mateix, existeixen moltíssimes xarxes socials per a tots els gustos, algunes molt conegudes i altres no tant.

Hi ha diverses classificacions de xarxes socials:

Xarxes socials generalistes: Facebook, Twitter, Google +, Tuenti, MySpace, Hi5, Sonico, Badoo, Habbo, Friendster.

Xarxes socials professionals: Linkedin, Xing, Viadeo.

Xarxes socials de geolocalització: Fousquare, Bliquo, Gowalla, Facebook Places, Google Latitude.

Xarxes socials temàtiques (o especialitzades):

Fotografia Instagram, Flickr, Fotolog.

Vídeo YouTube, Vimeo.

Viatges Minube, Tripadvisor, TravBuddy, Wayn.

Música Last.fm, Gatunes, MOG.

LLibres LibraryThing, Shelfari, Anobii, Entre Lectores, Quelibroleo.

Jocs Wipley

Cinema i TV Flixster, GetGlue

Com deiem, tot depèn de les teves necessitats o objectius. Cal tenir present que cada xarxa social té les seves pròpies característiques (en els serveis que ofereix i en el tipus de públic/usuari).

Anuncios

Deja un comentario

Archivado bajo Redes Sociales

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s