Twitter per a Pimes, primers passos

Són inqüestionables les bondats de Twitter com a eina de comunicació, de promoció i d’interacció, tant a nivell personal com professional. Tots els que vam entrar al món tuitero trobem informació d’interès, compartim, opinem i, en definitiva, ens relacionats amb altres persones a través d’aquesta plataforma.

Per a la pime també pot ser una eina molt valuosa, a nivell professional i institucional. A l’empresa li permet un màxim nivell d’abast i difusió, coneixement del mercat, demandes i converses que s’estan produint, contacte directe amb clients i potencials de ser-ho, detecció de noves oportunitats comercials, disposar d’un mitjà d’informació i comunicació instantani, etc. I tot això, a més amb una inversió molt raonable en comparació amb mitjans tradicionals.

Com fer ús de Twitter?  En primer lloc, cal estar conscienciats com a empresa d’un canvi d’actitud, d’un pla corporatiu tancat a un altre més obert i proper, sense oblidar que no deixem de ser una marca malgrat tot. És a dir, anem a jugar en un terreny on la transparència és una màxima i, per tant, caldrà actuar en conseqüència: escolta activa, retroalimentació, acceptació de crítiques…  Un cop assimilada aquesta nova mentalitat, les primeres passes a donar són els següents:

Un cop assimilada aquesta nova mentalitat, les primeres passes a donar són els següents:

Obrir el compte i perfil: que cal obrir un compte és evident, però no cal oblidar que forma part d’aquest pas optimitzar el perfil, completant bé la biografia, on descrivim l’empresa, enllacem a la web i pugem una imatge que ens identifiqui. També inclourem una imatge per al fons del nostre compte, si ho creiem convenient.

Observar i escoltar: abans de posar-nos com bojos a publicar, és recomanable invertir un temps per escoltar els usuaris, llegir publicacions i familiaritzar-nos amb aquest nou entorn.

Primers tweets: així mateix abans de començar a publicar, hem de tenir clar sobre què parlarem i en quin to, aquest punt té a veure amb la línia editorial que seguirem. Algunes idees: temes relacionats amb el nostre sector d’activitat, informació corporativa, notícies, promocions de la nostra empresa, etc.

Primers seguidors: paral·lelament a això, començarem a identificar usuaris que ens interessa seguir, per exemple aquells que estan vinculats amb el sector de l’empresa, fonts d’informació d’interès, mitjans de comunicació, usuaris que estiguin conversant de temes relacionats amb la nostra marca, etc.

La cosa es complica: Hem arribat al punt que publiquem, seguim i ens segueixen, la cosa marxa, però també comença a complicar-se. Haurem llavors de fer llistes de seguidors per ordenar la informació, utilitzar alguna eina de gestió com Hootsuite o TweetDeck per distribuir millor el contingut, i fer una rutina de treball per a aquesta tasca.

I pels que recentment us inicieu o estigueu pensant en navegar per twitter, Avanza New Technologies inclou un glossari dels termes bàsics que us seran d’ajuda:

Timeline: és el lloc on apareixen els tweets que es van publicant en forma de cronologia inversa.

hashtag: és la paraula clau per facilitar la recerca i etiquetar converses, s’identifica perquè s’inclou el signe # davant del terme. Per exemple: #XarxesSocials

Tweet (tuit): Així s’anomena la publicació a Twitter, no podrà superar 140 caràcters.

Retweet (retuit): És la rèplica que un usuari fa del tweet d’una altra persona.

Follower: Seguidor, tu ets seguidor d’altres usuaris perquè t’interessen els temes de què parlen, i altres seran seguidors de la teva marca.

Following: Els comptes que segueixes.

Trending topic: Són els temes més populars del moment en aquesta plataforma social, es refereixen als hashtag més utilitzats.

Menció: Tens una menció quan el teu nom d’usuari a Twitter és citat per un altre.

Escurçador: Són eines que permeten escurçar els enllaços sobre els quals volem fer referència, ja que normalment les url són més llargues del que et permet un tuit. Per exemple: bit.ly

#FF: significa Follow Friday, és la forma que s’ha establert popularment a Twitter per designar els millors seguidors del teu compte i es fa els divendres.

 

Anuncios

Deja un comentario

Archivado bajo Redes Sociales

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s