L’Empresa i les Xarxes Socials

Què pot fer la teva empresa a les xarxes socials?

En l’actual escenari 2.0, marcat per la participació ciutadana, a les empreses emergeix la necessitat de replantejar la seva estratègia corporativa, per la qual han d’utilitzar nous canals de comunicació oberts pels usuaris a través de xarxes socials, blogs, fòrums, etc.

Aquests nous espais poden generar interessants beneficis i bones oportunitats de negoci si són aprofitats per l’empresa en la seva estratègia de comunicació. En concret, les xarxes socials s’han convertit en el mitjà d’intercanvi d’opinions i interessos més utilitzat pels consumidors.

El primer pas per a l’empresa, sobretot quan encara no se sent còmoda en mitjans tan participatius, és l’escolta de les converses que es produeixen en les xarxes socials. Aquest seguiment permet a la corporació no només familiaritzar-se amb aquests canals, sinó també aprendre el comportament d’usuaris i possibles clients, analitzar on es troben i què necessiten o què pot ser del seu interès.

Si des d’una perspectiva passiva és una magnífica eina per recollir informació clau, des d’una perspectiva activa, imagina tot el potencial que ofereixen les xarxes socials a l’empresa. Aquí van algunes idees:

Informació directa del seu mercat. L’essència de les xarxes és la conversa, de manera que els usuaris comenten sobre les seves necessitats, opinen sobre els productes i serveis que han comprat o han fet ús …. És a dir, pots conèixer el comportament i els gustos i interessos dels consumidors, quin millor estudi de mercat que aquest?
Reputació. Gràcies a la possibilitat de parlar de tu a tu amb els usuaris (clients), d’oferir un tracte diferenciat i contingut d’interès, la companyia guanyarà en bona imatge. A més, en ser l’empresa la que obre el seu perfil corporatiu per oferir informació, és un mitjà no intrusiu, són els usuaris els que decideixen seguir la marca o no.
Efecte viral. La informació publicada a través de les xarxes socials adquireix un efecte multiplicador ja que l’enviament i reenviament de missatges entre usuaris és molt fàcil i ràpid.
Rapidesa de comunicació. Pel caràcter d’immediatesa en l’enviament de la informació és un mitjà molt apropiat per a l’atenció al client.
Estalvi de costos. Aquest estalvi es deriva de les avantatges esmentades, és a dir, la informació de mercat obtinguda, la bona imatge construïda, el poder de prescripció dels usuaris i clients, etc.

A aquests punts, se sumen les possibilitats de segmentació del mercat i la publicitat en línia, tal com descriu Javier Celaya en el seu llibre “L’empresa en la Web 2.0” (lectura que, Avanza New Technologies us recomana):

Segmentació del mercat. La tecnologia d’aquest tipus de plataforma permet a les empreses segmentar els perfils d’usuaris per infinitat de criteris, des dels bàsics d’edat o sexe fins segmentacions més complexes, relacionades amb criteris basats en el geo-targetting, com “qui parla amb qui” i “de què”. És el millor complement per a les investigacions de mercat que també possibiliten les xarxes socials.
Publicitat en línia. Totes les xarxes socials ofereixen la possibilitat de dur a terme accions publicitàries en les seves plataformes, ja siguin els típics banner o la compra de paraules clau, o el suport d’esdeveniments offline o el patrocini de continguts, per exemple.

Des d’Avanza New Technologies et proposem dur a terme dues reflexions importants: Està la teva empresa a les xarxes socials?  per a què les utilitza? 

Anuncios

Deja un comentario

Archivado bajo Social Media

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s